Üzleti és mesterséges intelligencia megoldások

nkfia logo

NKFIA

  • Nemzetközi piacra szánt, üzleti és beszédelemzési adatokra épülő mesterséges intelligencia alapú döntéstámogató rendszer az ügyfélszolgálatok üzleti folyamatainak optimalizálására

Xdroid Informatikai és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

181.162.100 Ft

69,3%

A projekt célja egy mesterséges intelligencia (AI) alapú szoftver-szolgáltatás kifejlesztése call centerek számára, amely az ügyfelek hívásainak beszélgetéseiből származó adatok (big data) alapján a vezetők és az üzemeltetők számára cselekvésre váltható információkat nyújt. A hívóközpontok világszerte hívások milliárdjait kezelik, és fontos számukra teljesítményük folyamatos javítása, több termék értékesítése, ügyfeleik megtartása és az ügyfélkezelés minőségének fejlesztése. Ugyanakkor problémát jelent számukra, hogy egy átlagos 300 férőhelyes hívóközpont évente 150 000 órányi beszélgetést rögzít, amely terabájtokban mérhető információ. Ekkora adatmennyiséget megfelelő támogató alkalmazások nélkül senki sem képes átlátni vagy elemezni. A végfelhasználókat (call center menedzsment és minőségbiztosítási munkatársak) túlterheli a hihetetlen mennyiségű rendelkezésre álló információ, a rendelkezésükre álló adatokat csak részben és hosszas elemzőmunka után tudják konkrét döntésekre, lépésekre váltani. A gyors elemzést és a hatékonyságot valóban növelő szoftveres megoldások iránti igény jelentős az iparágban. Az igényekre egy iparágban újdonságnak tekinthető automatizált, gépi intelligenciával támogatott tudás feltáró megoldás kifejlesztésével kívánunk választ adni, amely kifejezetten az ügyfélszolgálati vezetők számára kínál a döntések meghozatalához gyors és használható adatokat. A termék csökkenti az adatelemzés átfutási idejét és növeli az döntések megbízhatóságát, amely tulajdonságok a felhasználók számára jelentős hozzáadott értékkel rendelkezik. A tervezett megoldás mesterséges intelligencia motoron alapul, amely automatikusan válaszokat ad a call centerek üzleti kérdéseire, például hogyan lehetséges az értékesítés növelése, hogyan érjünk el nagyobb ügyfél-elégedettséget, milyen eszközökkel minimalizálhatók a jogi kockázatok. Az AI felfedi a különbségeket sikertelen és sikertelen hívások közötti különbségeket, és képes olyan alapszabályokat meghatározni, amelyek közvetlenül felhasználhatók az operátorok által folytatott kommunikáció során a hatékonyság növelése a szolgáltatás minőségének javítása érdekében. A K+F projekt keretében tehát a gyakorlatban is hasznosítható szellemi alkotás és új termék létrehozása valósul meg. A piaci bevezetésre alkalmas termék fejlesztése egy módszeresen folytatott, iteratív megközelítést alkalmazó alkotómunka keretében valósul meg, amelynek keretében új megközelítések kipróbálásával, adaptálásával és fejlesztésével a meglévő tudományos ismeretanyag bővítése valósul meg az absztrakt tudományok (nyelvészet, matematika) és alkalmazott tudományok (információtechnológia) területén. A fejlesztés folyamat keretében megvalósul a VoiceAnalytics rendszerünkkel való integráció, melynek köszönhetően az új termékkel feltárt szabályok azonnal (néhány gombnyomás utána) alkalmazhatók a rendszer már meglévő és újonnan érkező adatain. A rendszer társaságunk teljes ügyfélbázisa számára azonnal hasznosítható termékként jelenik meg, a már meglévő hazai és nemzetközi ügyfeleink részére azonnal megvásárolhatóvá válik. A kifejlesztett megoldás új funkciói, megkülönböztető tulajdonságai révén a bevezetést követően az értékesítési gyors felfutását várjuk.

2023.04.30

2020-1.1.2-PIACI-KFI-2021-00210